Akcja edukacyjna dla środowiska strzeleckiego i posiadaczy broni na temat dziedziczenia ważnych informacji
W czerwcu rusza akcja „BLOS – Bądź Lojalny, Ogarnięty, Spokojny”, skierowana do środowiska strzeleckiego. Jej celem jest zachęcenie do stworzenia cyfrowej „czerwonej teczki” – uporządkowania i zabezpieczenia kluczowych informacji, które po śmierci mogą okazać się niezbędne dla bliskich.
Kampania odpowiada na realny problem: coraz więcej informacji – kod do sejfu, dane kontaktowe, dokumenty, hasła, polisy – istnieje tylko w formie elektronicznej w skrzynce e-mail lub… w głowie właściciela. Gdy go zabraknie, najbliżsi zostają bez dostępu do informacji potrzebnych do zabezpieczenia majątku, w tym broni, którą zgodnie z przepisami muszą zdeponować na Policji. Nierzadko przepadają też pieniądze, tylko dlatego, że nikt nie wiedział, gdzie i czego szukać.
„Prawo w Polsce jest restrykcyjne. Spadkobiercy muszą zdeponować broń, ale posiadacz nie ma prawa przekazać kodu do szafy za życia. To klasyczny paragraf 22 – ale można ten problem rozsądnie rozwiązać, zarządzając informacją” – mówi Andrzej Marcjanik, prezes KS Cover.
„Strzelcy to ogarnięci ludzie. Wiemy, co to odpowiedzialność – także wobec rodziny. Ta kampania przypomina, że lojalność to też zostawienie porządku. Mamy naturalną tendencję do tego, by odsuwać od siebie myśl, że coś nam się może stać – i nie jesteśmy na to przygotowani. Trzeba to zmienić, dlatego zaczynamy o tym mówić w naszej społeczności.” – dodaje Marcin Kroc, prezes Nadwiślańskiego Towarzystwa Strzeleckiego.
W ramach akcji prowadzone będą webinary ze specjalistami, udostępniane będą materiały edukacyjne oraz aplikacja LegacyApp, która umożliwia bezpieczne przechowywanie i przekazywania wskazanej osobie informacji po śmierci. Kampania trafi również do użytkowników popularnej mobilnej aplikacji NTS, wykorzystywanej przez wiele osób przygotowujących się do egzaminu na patent strzelecki.
„Osobiście kilka razy pomagałem uporządkować formalności związane ze sprzętem. Szok, w jakim pozostaje rodzina, bezsilność i całkowity brak informacji były poruszające. Zrobiłem wszystko, co mogłem, by pomóc tym rodzinom. Sam opracowałem wstępne procedury, kontakty do odpowiednich osób, instrukcje, co należy zrobić – i przekazałem je dalej, choć to wciąż tylko prowizoryczne rozwiązania. Teraz chcę zrobić wszystko, co możliwe, by w sytuacji mojego odejścia moja rodzina dokładnie wiedziała, co robić.” – mówi Jarosław Walczuk, współzałożyciel MyMan i instruktor strzelectwa z Team Grey.
Inicjatorem akcji jest LegacyApp, a do współpracy przystąpiły czery kluby sportowe: NTS, Cover i Atlas, TG Sokół Lublin, MyMan, sejfy.pl – największy dystrybutor sejfów w Polsce – oraz Militares.pl i QTactical, sklepy z wyposażeniem dla strzelców i żołnierzy.
Kim są strzelcy w Polsce?
Strzelców sportowych i kolekcjonerów jest już blisko 200 000. Według dostępnych badań statystyczny pasjonat tego sportu to wykształcony mężczyzna w wieku 31–50 lat, żonaty, z dziećmi, mieszkający w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. To osoby konkretne, zorganizowane, dbające o procedury – i właśnie między innymi dla nich jest aplikacja LegacyApp.
„Strzelec to ktoś z pasją, środkami i dużą ilością danych – często w formie cyfrowej. Polisy, hasła, inwestycje – jeśli nie zostawimy bliskim żadnej informacji, to wszystko może przepaść. W USA już ponad 70 mld dolarów zalega na nieaktywnych kontach bankowych. LegacyApp pomaga temu zapobiec – a przy okazji to po prostu bezpieczne i wygodne miejsce na kod do szafy, numer pozwolenia czy inne ważne notatki” – mówi Paweł Soproniuk z LegacyApp.
Więcej informacji o aplikacji: www.legacy.app
Portalstrzelecki.pl jest partnerem medialnym akcji.